Cilt Bakım Rutinim



Cilt bakımıma her zaman önem versem de hiçbir zaman kusursuz bir cilde sahip olmadım. Blogda daha önce cilt bakım rutinimle ilgili bir yazı paylaşmamıştım. Bunun sebebi de %100 memnun kaldığım bir rutinimin olmaması ve yanlış bilgi vermekten kaçınmamdı. Uzun bir süredir kendime bir rutin oluşturdum ve düzenli olarak bahsedeceğim adımları uyguluyorum. Şu anki cilt durumuma bakarsam işe de yaradıklarını söyleyebilirim! Hem bir fikir olması, hem de kullandığım ürünlere şöyle özet olarak bir bakmak amacıyla akşamları düzenli olarak uyguladığım adımları paylaşacağım. Tabii bu zamana kadar neleri yanlış yapmışım, büyük etki eden ufak değişimleri de es geçmeyeceğim.

Bahsedeceğim ürünlerin çoğunun detaylı inceleme yazısı mevcut, yazı içerisinde isimlerinin üzerine tıklayarak detaylı yazılarına gidebilirsiniz. Yazısı olmayanların da detaylı yazıları geldikçe burayı güncelleyeceğim.


1. Aşama: Temizleme ve Tonik

Öncelikle göz makyajımı Yves Rocher Hassas Göz Makyaj Temizleyicisi ile çıkarıyorum. Yıllardır bu temizleyiciyi kullanıyorum ve çok çok memnunum! Yves Rocher doğum günü kampanyalarında stokladığım ürünlerden.

Fondöten kullanmaya yaklaşık 1 sene önce başladım. Birkaç ay öncesine kadar cildimi yalnızca temizleyiciyle yıkamanın yeterli olduğunu düşünüyordum. Maalesef misel su kullanmaya başladıktan sonra ne kadar yanlış düşündüğümü anladım. Yüzümde fondöten ya da güneş kremi olduğu günlerde göz makyajımı temizledikten sonra önce hassas ciltler için olan Avene Micellar Lotion'ı bir disk pamuğa dökerek makyajı/güneş kremimi temizliyorum. Bu misel sudan oldukça memnunum, cildimi tahriş etmiyor ve kurutmuyor.

Makyajımı misel su ile temizledikten sonra bu yaz başında kullanmaya başlayıp çok memnun kaldığım Yves Rocher Hydra Vegetal Temizleyici Jel ile cildimi temizliyorum. İçinde SLS olmasına rağmen çok fazla köpürmüyor, kokusu ve kendisi çok ferah. Cildimi de kurutmadan başarılı bir şekilde temizlediğini fark ediyorum. Bittikçe almaya devam edeceğim.

Cildimi temizledikten sonra yine bir disk pamuk yardımıyla Caudalie Moisturizing Toner'i cildime tampon hareketlerle uyguluyorum. İçeriğinin temiz ve alkolsüz bir tonik olması, cildimi germemesi sebebiyle bu toniği de çok seviyorum.


2. Aşama: Nemlendirme

Cildimi tonikleyip nemlendiriciye hazırladıktan sonra bu arada dişlerimi fırçalıyorum. Böylelikle toniğin de cildim tarafından emilmesine, daha etkili olmasına imkan veriyorum.

Daha sonra göz kremi adımına geçiyorum. Göz çevresi kremi kullanmaya yeni başladım ve elimde olan Bausch + Lomb Soin Apaisant göz çevresi kremini kullanıyorum. Açıkçası çok fazla gözle görülür bir etkisi olduğunu söyleyemeyeceğim, sırf kullanmak için kullanıyorum. Bittiğinde kullanmak üzere başka bir markanın göz kremini aldım bile!

Daha sonra Avene Hydrance Optimale Legere nemlendirici kremi yüzüme uyguluyorum. Hafif yapısıyla yazın kullanmak için oldukça uygun, verdiği nem yeterli. Kışın cildimin aşırı kuruduğu zamanlara kadar bu kremle devam edeceğim.


3. Aşama: Haftalık Maske & Peeling

Kil maskeleri benim haftalık cilt bakım rutinimin vazgeçilmezlerinden. Loreal Saf Kil Detoks Maskesi'ni severek kullanıyorum. Haftada bir kez duştan sonra cildime uygulayıp 10-15 dk bekleyip duruluyorum. Gözeneklerimi tamamen temizliyor diyemem (hangi ürün tamamen temizliyor zaten) ama verdiği etkiden memnunum.

Düzenli peeling yapmaya ise bu kış başladım ve haftalık cilt bakım rutinimin önemli adımlarından biri oldu. Loreal Şeker Peelingi Işıltı Canlandırıcı olanı yine haftada bir duştan sonra cildime 1-2 dakika masaj yaparak uyguluyorum. İçeriğinde Üzüm Çekirdeği Yağı olduğundan 1-2 dakika daha yüzümde bekletip duruluyorum. Cildimdeki pürüzleri gerçekten güzel bir şekilde temizliyor ve özellikle cildimde biraz bekletince yumuşacık bir cildim oluyor. Bu maske ve peelingin haftada 2-3 kez kullanımı öneriliyor aslında ama ben cildimi fazla yormak istemediğimden haftada bir uyguluyorum. Kışın pul pul olan cildimi peeling sayesinde biraz kendine getirmiştim ama yazın biraz fazla gelir düşüncesiyle ara verdim. Yakında tekrar haftada bir kullanmaya başlayacağım.

Kışın nemlendirici kremlerin bile fayda etmediği kuruluk zamanlarımda gün aşırı olmak üzere, genellikle haftada bir gün yoğun nem vermesi amacıyla maskeden sonra Mer&Dic kremi uyguluyorum. Yüzümdeki aşırı kuruluk ve kızarıklıkları toparlıyor, sabah uyandığımda daha nemli bir ciltle karşılaşıyorum. Mer&Dic kremi merak edenler, buraya tıklayarak hakkındaki detaylı yazıma ulaşabilirler.

Uzun bir süredir akşamları uyguladığım cilt bakım adımları ve kullandığım ürünler bunlar. Yeni ürünler denemeyi ne kadar sevsem de cildimin dengesini bozmamak adına mümkün olduğunca memnun kaldığım ürünleri değiştirmemeye çalışıyorum. Kullandığım ürünler içerisinde sizin de severek kullandıklarınız varsa yorumlara bekliyorum ♥

14 yorum:

  1. çok önemli aşamalar aslında..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, birini bile atladığımda cildim sapıtıyor :/

      Sil
  2. Ben tam bir yeni ürün canavarı olduğumdan henüz başaramadım ama cilt bakımında belli bir rutini devam ettirmek önemli gerçekten, farkını görmüşsün bile :)

    Caudalie Tonik ve Avene nemlendiriciyi merak ettim, daha önce denememiştim ikisini de, aklıma yazdım.

    Sevgiler kocaman♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni ürünler zaman zaman benim de aklımı çeliyor ama bildiğimden şaşmamaya çalışıyorum çoğu zaman cilt bakım ürünlerinde :) Nemlendirici bir toniğe ihtiyacın varsa Caudalie toniği denemeni öneririm hafif ve güzel bir ürün!

      Çok sevgiler ♥

      Sil
  3. göz kremi hariç sanırım hepsini kullandım ya da kullanıyorum loreal peeling, avene misel su ve caudalie toniği özellikle severim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa ne güzel, misel su ve tonik benim de favorilerimden ^_^

      Sil
  4. Çok temel ve bilinçli bir bakım rutinin varmış☺️ Ben yaşım gereği ve cildim aşırı kuru olduğundan daha antiageing ürünler ve serumlar da kullanıyorum. Yves Rocher temizleme jelini ben de çok seviyorum.
    Ellerine sağlık, çok sevgiler💐❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim ♥♥ Fazla ürünle cildimi yormamaya çalışıyorum ama kış aylarında rutinime bir serum da eklemek istiyorum ben de. Gözüm The Ordinary'de ama ülkemize gelirse umarım :)
      Çook sevgiler ♥

      Sil
  5. Çok doğru bir yöntem izliyorsun Fulya, eminim daha ileriki yaşlarda güzel sonuçlarını göreceksin :) Çok sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim Başak Hanım'cım, sizden bunları duyunca çok mutlu oldum ♥♥

      Sil
  6. Aslinda benimde duzene sokmam gereken bir konu..
    Simdi yaparsak ileride bizim icin daha iyi olacaktir.
    Bana hatirlattigin icin teşekkürler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim güzel yorumun için ^_^ Çok doğru, şimdi cildimize yaptığımız yatırımların faydasını ileride göreceğiz. En kısa zamanda düzenini oturtursun umarım! Çok sevgiler ♥

      Sil

Instagram