Yalova'da Gezilecek Yerler: Karaca Arboretumu 🌳

karaca ağaç müzesi

Merhaba!

Yalova'ya taşınalı 8 ay oldu ve deniz kenarında küçücük bir şehir olmasına rağmen gidilecek güzel yerlerin sayısı hiç de az değil. "Yalova'da Gezilecek Yerler" adı altında tek bir yazı hazırlamak istiyordum ama hem bir türlü bitiremedim, hem de geçtiğimiz hafta sonu gittiğimiz, bugünkü yazıda bahsedeceğim yerden sonra sevdiğim yerleri ayrı ayrı yazmaya karar verdim. Bugün bahsedeceğim yer, bu zamana kadar keşfedemediğimiz için üzüldüğüm, giderseniz bitkiye, yeşile doyacağınız Hasan Karaca Arboretumu ya da başka bir adıyla Karaca Ağaç Müzesi 🌳

Karaca Arboretumu Türkiye'deki ilk özel arboretum ve içerisinde 7000 çeşit bitki türü bulunuyor. Bunların haricinde 5000 çeşit bitki daha varmış ama bunlar uyum sağlayamamış. Burası nesli tükenmekte olan pek çok bitki türü için gen merkezi konumunda. 2004 yılında Uluslararası Dendroloji Cemiyeti tarafından bir ödüle layık görülmüş ve o o yıla kadar dünyada bu ödülü alan 15. arboretum olmuş.

karaca ağaç müzesi

Gezi yaklaşık 45 dk sürüyor ve gruba bir rehber eşlik ediyor. Kendi başına gezmenin özgürlüğü olmuyor ama bitkilere zarar gelmemesi adına gerekli bir uygulama olmuş. Ayrıca rehber güzel bilgiler veriyor ve arada fotoğraf çekilmek isteyenler için küçük molaları da atlamıyor. Ben de gezi sırasında hızlıca çektiğim birkaç fotoğrafı mini bilgilerle paylaşmak istiyorum!

sofora ağacı, mamut ağacı

Sol ve sağdaki ağaçlar Ters Aşılı Japon Sofora Ağacı. Ağaçta genellikle hayvan figürleri ortaya çıktığı için (sağdaki fotoğrafta geyik başı görülüyor) Japonya'da kutsal kabul ediliyormuş. Ortadaki ağaç ise kabuklarının görünümü ve hissi fil derisine benzeyen Mamut Ağacı ve bu ağaçtan Türkiye'de yalnızca 10 adet varmış, biri de bu gördüğümüz ağaçmış.

mavi yeşil ladin

Sağdaki Mavi-Yeşil Ladin, soldaki ağacın adını unuttum ancak ilginç bir özelliği hava ne kadar temizse yaprakları o kadar aşağı sarkıyormuş.

ters aşılı ağaç

Yine ters aşılanmış iki ağaç.

çin kavağı, akçaağaç

Soldaki Çin Kavağı, sağdaki ise yaprağı Kanada bayrağının sembolü olan Akçaağaç. Çinliler kız çocukları olduğunda bu kavak ağacını ekerlermiş ve kızları büyüyünce düğün masraflarını bu ağaçtan karşılarlarmış.

nilüfer, yüzyıl çiçeği

Soldaki mini gölette bir sürü nilüfer, kurbağa ve kaplumbağa bulunuyordu 🐸 Bu nilüferlerden bazılarının kökleri göletin dibine kadar uzanıyormuş. Sağdaki Aloe Vera'ya benzeyen bitki ise Yüzyıl Çiçeği. Bu çiçek 100 yılda bir çiçek açarmış, tüm yaşamı boyunca enerjisini bu çiçek için harcarmış ve çiçek açtıktan sonra ölürmüş.

kaktüs, kaynana dili

Kaktüsler 🌵

karaca ağaç müzesi

Karaca Arboretumu en sevdiğim yollardan olan Termal Yolu üzerinde bulunuyor. İstanbul'da yaşayanlara, Pendik ya da Yenikapı'dan İDO ile keyifli bir deniz yolculuğu yaparak Yalova'ya gelmelerini öneririm. Buraya ulaşmak için merkezden Samanlı Köyü ya da Termal minibüslerine binebilirsiniz. Yalova zaten küçük bir şehir olduğundan kısa sürede varacaksınız :) İndiğinizde Karaca Arboretumu'nu sağlı sollu görebilirsiniz, öncelikle yolun sağındaki yerden kayıt yaptırmanız gerekiyor. Giriş ücreti 10 TL ve her gün 10.00-17.00 arasında açık.

Sevgiler ♥


4 yorum:

  1. çok güzel yerler :) bayıldım gerçekten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzeldi, mis gibi havasıyla insan yeşile doyuyor :)

      Sil
  2. Enerjinize bayıldım doğrusu, bundan sonra takipteyim :D

    YanıtlaSil
  3. Bir türlü gidemediğim yerrr! :) Sayende daha detaylı bilgim oldu, gitmiş kadar oldum canım :) Çekimlerin ayrı güzel, ağaçlar bitkiler ayrı güzel bayıldım eline sağlıkk :) Benimde gitme vaktim gelmiş sanırım :)

    YanıtlaSil

Instagram