Dizi Önerisi: The Haunting of Hill House 👻

the haunting of hill house dizi netflix

Bu sefer benden beklenmeyecek türde bir dizi önerisiyle geldim. Bahsedeceğim dizi; korku/psikolojik gerilim sevenlerin hoşuna gidebilecek, benim gibi aile draması izlemeyi sevenleri ise birçok yönden yakalayıp merakla izlemelerini sağlayacak, Netflix'in başarılı yapımlarından The Hauting of Hill House!!

Shirley Jackson'ın 1959'da yayınlanan aynı isimli romanı 2 kere sinemaya uyarlanmış, "Tepedeki Ev" ismiyle ülkemizde de satılıyor. Kitabını okumayı düşünenler varsa link bırakıyorum.

Tepedeki Ev - Shirley Jackson

Dizinin 1. sezonu 10 bölümden oluşuyor ve her bölüm yaklaşık 1 saat uzunluğunda. Daha sonraları "perili köşk" olarak anılacak bir evde büyüyen 5 kardeş ve anne babalarının öyküsü anlatılıyor. Bu beş kardeş Steven, Shirley, Theodora ve en küçükleri olan ikiz kardeşler Luke ve Nell.

the haunting of hill house netflix dizi

Kardeşlerden en büyüğü Steven günümüzde korku türünde başarılı kitapları olan bir yazar. En meşhur kitabı kendi hikayelerini anlattığı Tepedeki Ev romanı. Bu roman sayesinde kariyerinin zirvesine ulaşırken kitabın çıktığı dönemde diğer kardeşlerinin tepkisini alıyor. Tepedeki Ev'den ayrıldıktan sonra kardeşler arasında zaten zayıflamış olan bağın, Stevan'ın kendi hikayelerini ticari amaçla ortaya dökmesiyle birkaç sene önce daha da sarsıldığını görüyoruz. Günümüzde yaşanan trajik bir olay ise kardeşleri ve babaları Hugh Crain'i istemeseler de yeniden bir araya getiriyor.

the haunting of hill house dizi netflix

Dizi çoğunlukla iki farklı zamanda ilerliyor. Karakterlerin bugünkü halleriyle birlikte, yaklaşık 20 yıl önceki Tepedeki Ev'de yaşadıkları döneme tanık oluyoruz. İlk 5 bölümde sırasıyla her kardeşin hikayesini ve yaşadıkları ortak olaylara kendi bakış açılarını izliyoruz. Luke'un yaşadıklarını gördüğümüz 4. bölüm ve Nell'i anlatan 5. bölüm benim en etkilendiğim bölümlerdi. Özellikle 5. bölümün son sahneleri hem ürkütücü hem de oldukça hüzünlüydü.

the haunting of hill house netflix dizi

The Haunting of Hill House, özellikle Tepedeki Ev'de geçen sahnelerde gerilim unsurunu güzel bir şekilde işliyor. Karanlık koridorlar, oynayan kapı kolları, hayaletler (başlıktaki gibi sevimli değiller) benim gibi en basit gerilim sahnesinde yerinden sıçrayan birini korkutmaya rahatlıkla yetecek seviyedeydi. Tepedeki Ev'de geçen birçok sahnenin arka planında bir hayalet görmek mümkün; izlerken arka plana da dikkat edin derim.

the haunting of hill house netflix dizi

Benim diziye başlama sebebim ise diziyle ilgili birçok yerde "This Is Us'ın korku versiyonu" yorumunu okumamdı. Gerçekten de dizide işlenen aile draması oldukça etkileyici, bir süre sonra olaylara odaklanmaktan korku unsurlarını görmüyorsunuz bile. Çocukluklarında yaşadıkları travmaların kardeşlerin yaşamındaki etkileri, bu travmaların ortak unsuru olan Tepedeki Ev ve evin yaşayan bir karakter gibi anlatılış şeklini sevdim. Bölümler 1 saat civarında olmasına rağmen, ilk bölümden itibaren büyük bir merakla izleyerek bir hafta sonunda ilk sezonu bitiriverdim. Dizinin 2. sezonu olup olmayacağı maalesef şu anda belirsiz. Olursa da heyecanla izlemeye devam ederim.

Diziyi izlediniz mi ya da izlemeyi düşünüyor musunuz? Yorumlarınızı merakla bekliyorum!

Fotoğraflar Google Görseller'den alınmıştır.

6 yorum:

  1. Gerilim/korku türünü seyretmekten hazetmesem de gerçekten merak ettim. Hoş, Netflix izlemeye vaktim olmuyor ama yine de önerilerini not alıyorum :) çok sevgiler Fulya!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başak Hanım'cım gerilim/korku türünü ben de nadir izlerim ama okuduğum yorumlardan sonra bu diziyi çok merak etmiştim, çok da sevdim. Süresi biraz uzun ama izlerseniz umarım seversiniz ^_^ Çok sevgiler benden de ♥

      Sil
  2. ay yok hiç bana göre değil bu dizi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korku türü hiç izlemiyorsanız pek uymayabilir :))

      Sil
  3. Bu diziyi çoook merak ediyorum gerçekten, bir türlü fırsatım olmadı başlamaya.. Anlattığın kadarı ile çook sevebileceğim bir diziye benziyor.. Özellikle arka planlardaki hayaletler detayı çook hoşuma gitti..

    Bakalım, fırsat bulunca başlayacağım mutlaka.. Çok sevgiler Fulya'cığım ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kübra'cım bence mutlaka şans ver, ben korku türünü pek izlemesem de ilk bölümden son bölüme kadar büyük ilgiyle izledim. Umarım sen de çok seversin. Ben izlerken bazı detayları fark etmemişim, internette tüm bölümlerdeki arka plandaki hayaletleri paylaşmışlar. Bitirdikten sonra göz atabilirsin ^_^

      Çok sevgiler ♥♥

      Sil

Instagram