Dizi Önerisi: The Good Place

the good place dizi

The Good Place dizisinden ilk ve tek favoriler yazım olan Temmuz Favorilerim yazısında biraz bahsetmiştim (şu favoriler yazılarını en kısa zamanda düzene oturtmak başlıca hedeflerimden biri!). Bugün yeni sezonunun başladığını görünce blogda neden ayrı bir yazısı yok diye düşündüm ve 20 dakikalık bu güzel diziden hakettiği şekilde ayrı bir başlıkta bahsetmek istiyorum. Diziyi izleyenlere de bu yazı yeni sezon duyurusu olsun :)

the good place

The Good Place'de tanıdık yüzler olarak Eleanor rolünde Kristen Bell ve Michael rolünde Ted Danson oynuyor. Dizimiz Eleanor'un gözlerini açıp kendini bir bekleme odasında bulmasıyla başlıyor. Onu karşılayan İyi Yer'in mimarı Michael, Eleanor'a öldüğünü ve dünyada yaptığı iyi şeylerin sonucunda İyi Yer'e gitmeye hak kazandığını söylüyor. İyi Yer rengarenk bir mahalle, herkes dünyadaki karakterine uygun bir evde oturuyor; kimileri modern ama ufak bir evde, kimileri devasa gösterişli bir villada. Herkesin bir ruh eşi var; Eleanor'unki ise ölmeden önce dünyada Etik Profesörü olan Chidi. Komşuları ise Pakistan asıllı İngiliz sosyetesinden Tahani ve ruh eşi Tayvanlı Keşiş Jianyu. Her şey mükemmel gözüküyor ancak ortada bir sorun var; Eleanor Michael'ın bahsettiği gibi dünyada şahane işler yapan bir kadın değil. Dünyada berbat bir hayatı olan Eleanor, yanlışlıkla İyi Yer'e düşmüştür ve anlaşılıp Kötü Yer'e gönderilmemesi için Chidi'nin de yardımıyla iyi bir insan olma çalışmalarına başlıyor.

the good place

Dizi bilindik komedi dizilerinden çok farklı. Etik, ahlak felsefesi gibi konular sıkça geçiyor ve bizi sürekli düşünmeye itiyor. Eleanor'un geçmişi, böyle bir insan olmasına sebep olan ailesi, iyi bir insan olma çabaları ve katettiği yol gerçekten Kötü Yer'e ait olup olmadığını sorgulatıyor. Yan karakterler çok başarılı. Özellikle 1. sezon finalindeki ters köşe ise izlediğim en iyi plot twistlerdendi! Çok ama çok şaşırttı ve 2. sezonda dizi bambaşka bir hal aldı. 3. sezona başlamak için sabırsızlanıyorum.

Yazının başında da belirttiğim gibi The Good Place'in 3. sezonu bu hafta başladı. 20 dakikalık  bölümleriyle kısa zamanda yeni sezonu yakalayabilirsiniz ♥

9 yorum:

  1. benim de çok severek izlediğim bir dizi..

    YanıtlaSil
  2. Of bi gayret bu yazdığın dizileri izlemeye başlamak istiyorum ama bir türlü başaramadım! The Good Place'i baya merak ettim ama, not alayım da unutmayayım :))) Çok sevgiler!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Younger ve The Good Place, ikisini de seversiniz diye umuyorum Başak Hanım'cım, zaten ikisinin de bölümleri 20 dakikalık olduğundan başladığınızda kısa sürede yetişirsiniz ^_^ Çok sevgiler ♥

      Sil
  3. Gerçekten benim de çok severek sevdiğim bir dizi oldu bu dizi. Favorilerime de eklemiştim hatta :) Absürd komediyi zaten çok seviyorum bir de harika oyunculuklar ve senaryoyla tadından yenmez bir dizi olmuş. Favori karakterim Janet :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. severek sevdiğim de neyse :p severek izlediğim diyelim ona biz :)

      Sil
    2. Haha çok sevdiğini anladım :D Eveet favoriler yazında okumuştum, Janet'i ben de seviyorum :)

      Sil
  4. Henüz ilk sezonu bile bitiremedim ama izlediğim bölümler çok eğlenceliydi.
    Yazından sonra tekrar deva edesim geldi :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başladıysanız bırakmayın bence, işler çook değişiyor :))

      Sil

Instagram