2020 Şubat Ayında Okuduğum Kitaplar 📚

 
Herkese merhaba!

Şubat ayında özellikle ikisini elimden düşürmediğim güzel kitaplar bitirdim ve paylaşmak için sabırsızlanıyorum!

Kara Kitap

Orhan Pamuk'a saygım ve hayranlığım sonsuz; ama bu kitap şu ana kadar okuduğum Orhan Pamuk kitapları içerisinde en zor okunanıydı. Yani bu kitabı okumak için doğru zamanı yakalamanız gerekiyor, doğru zamanı var mı onu da bilmiyorum.

Adı gibi kasvetli romanımızda Galip, kendisini terk eden çok sevdiği eşi ve aynı zamanda amca kızı Rüya'dan bir iz bulabilmek için Rüya'nın üvey kardeşi köşe yazarı Celal'in peşine düşer. Galip'le birlikte eski İstanbul sokaklarında dolanırken bir yandan da Celal'in köşe yazılarında bir iz bir işaret aramaya çalışıyoruz. Orhan Pamuk'un okuduğum diğer romanlarında olduğu gibi Kara Kitap'ta da kalemini konuşturduğu, nokta kullanmadan yazdığı bir bölüm var ki -Aynaya Girdi Hikaye- çok ama çok güzeldi!

Sonuç olarak okuduğum için mutluyum ama sonunda bitirebildiğim için daha da mutluyum :)

orhan pamuk

Her Şeyi Bitirmeyi Düşünüyorum

Her Şeyi Bitirmeyi Düşünüyorum felsefi diyaloglar, başarılı psikolojik tahliller içeren incecik bir gerilim romanı. Aslında bir nevi yol öyküsü.

Baş karakterimiz kısa süre önce tanışıp birlikte olduğu erkek arkadaşı Jack'ten ayrılmayı düşünüyor fakat çelişkili bir şekilde akşam yemeği için Jack ile birlikte Jack'in ailesinin çiftliğine ziyarete gidiyor. Yol boyunca düşündürücü diyaloglar eşliğinde biz de hem küçük ayrıntılarda Jack'ten hoşlanıyor, hem de bir şeylerin yolunda gitmediği hissine kapılıyoruz. Zaten kitabın son çeyreğinde gerilim dozu artıyor ve sürpriz finali yapıyor 💥

Netflix filmi de (I'm Thinking of Ending Things) yolda olan bu kitabı ben beklediğimden fazla sevdim, sıradan bir gerilim türünden ziyade psikolojik tahliller de içeren gerilim kitapları okumayı sevenlere tavsiye ederim. Hem ince hem de akıcı oluşuyla üç günde bitiveriyor.

"Varlığımın anlamı, hayatın bana soru sormasıdır. Veya, tam tersine, ben dünyaya sorulmuş bir soruyum ve cevabımı vermem gerekiyor, yoksa dünyanın vereceği yanıta mecbur kalırım."



Hala Zamanımız Varken

En son yazacağımı başta yazıyorum; çok ama çok güzeldi! 😍

Laurie 21 Aralık 2008 günü Londra’da çift katlı otobüsün camından bakarken durakta bir yabancıyı görür ve gözlerini alamaz. Derken yabancı ile gözleri buluşur, ilk görüşte aşk denilen şey Laurie’yi yakalar. Laurie otobüsten inip inmemeyi, yabancı otobüse binip binmemeyi düşünürken otobüs hareket eder ve birbirlerini kaybederler. Laurie 1 yıl boyunca yabancıyı her cafede, barda arar; en sonunda ev arkadaşı Sarah ile evlerinde düzenledikleri Noel partisinde bulur. 1 yıl önce otobüsün camından görüp aşık olduğu Jack O’Mara şimdi en yakın arkadaşı Sarah’nın erkek arkadaşıdır!

Bir Gün benim en sevdiğim romanlardan biridir ve uzun zamandır çoğu kitapta o tadı alamamıştım. Hala Zamanımız Varken bana Bir Gün’ü okurken hissettiklerimi tam olarak yeniden yaşattı, Josie Silver'ın kalemini de sevdim. 10 sene boyunca yaşananları Laurie ve Jack’in gözünden okuyoruz Bir Gün’deki gibi. Baştan söyleyeyim; bu kitap tatlış romantik bir yılbaşı hikayesi değil. Son sayfasına kadar buram buram hüzün dolu ve pek çok yerde Laurie’yi ve Jack’i tokatlamak istiyorsunuz. Yılbaşı ile ilgili her şeyi çok severim; birbirlerini seven fakat kalp kırıklıklarıyla dolu aşk hikayelerine de bayıldığım için ben okurken çok keyif aldım. Bir Gün’deki Em ve Dex gibi Lu ve Jack de benim favori ikililerimden oldular ♥️

Kitabın orijinal adı One Day in December; kitabın ruhuna uygun olarak yılbaşı zamanı okumak ayrı bir güzel olur. Epsilon’un hazırladığı kapağa da, aşağıya bırakacağım orijinal kapağa da ayrı ayrı bayıldım. One Day gibi One Day in December'ın da filmi çekilse ne güzel olur!


"Bazen doğru insanla yanlış zamanda karşılaşıyorsun," dedim yumuşak bir sesle."Evet," dedi. "Sonra her günü zamanı yeniden düzenleyebilmeyi dileyerek geçiriyorsun."


josie silver


Şubat ayında okuduğum kitaplar bunlardı. Genellikle kitaplarda planlı ilerleyemiyorum. O an ruh halim hangi tür okumak istiyorsa, ya da bir yerde biri bir kitap önerip ilgimi çektiyse pat diye onu alıp onu okuyorum. Mart ayına da kişisel gelişim kitapları ile başladım, geçen ay Goodreads'de önerilerde gördüğüm bir romanla devam edeceğim gibi görünüyor :) Yazıda sizin ilginizi en çok hangi kitap çekti bakalım?

10 yorum:

  1. Kara Kitap'ı ben de üniversitede okumaya başlamış ama bitirememiştim. Bana da çok zor ve ağır gelmişti, ki zaten ünü de bu yönde :) Yazdıklarından da "Her Şeyi Bitirmeyi Düşünüyorum" ilgimi en çok çeken oldu. Elimdekileri bitireyim, listeye yazdıklarıma döneceğim :) Keyifli okumalar, çok sevgiler Fulya'cım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başak Hanım'cım ben de ilk okuduğumda yarım bırakmıştım, bu sefer zar zor bitirebildim. Yalnız olmadığıma sevindim :) Her Şeyi Bitirmeyi Düşünüyorum benim için bir gerilim kitabından ziyade düşündürücü diyaloglarıyla öne çıkan bir kitaptı. O yüzden çok sevdim, umarım siz de okursanız seversiniz. Çok sevgiler benden de!

      Sil
  2. Son kitap ilgimi çekti özellikle:)

    YanıtlaSil
  3. One Day in December okuma listemde, Her Şeyi Bitirmeyi Düşünüyorum 'da kararsız kalmıştım. Elimde sürünür gibi geldi bazı yorumlardan dolayı. Kitap seçerken ruh hali çok önemli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence elinde sürünecek tarzda bir kitap değil, hiç sıkıcı ilerlemiyor, diyaloglar ilgi çekiyor aksine. Zaten çok ince, elindeki kitaplar biterse bir şans vermeni öneririm :)

      Sil
  4. çok güzel kitaplar okumuşsun
    son kitabı bende çok merak ettim bakacağım
    kitap serilerin çok güzel geliyor devam et fulya =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum beğenmene ❤️

      Sil
  5. Her şeyi bitirmeyi düşünüyorum ve hala zamanımız varken kitaplarını çok merak ettim. Alışveriş listeme ekleyeyim. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel kitaplardı, ikisini de tavsiye ederim :) Okuduğunuz için teşekkür ederim ❤️

      Sil

Instagram