Yaz Makyaj Çantamda Neler Var?

makyaj çantamda ne var

Yazla birlikte makyaj çantamda ruj başta olmak üzere ufak tefek değişiklikler yapıyorum. Haziran başındaki tatilimizde yanımda götürdüğüm makyaj malzemeleri günlük rutinimin de bir parçası haline geldi ve kullandığım ürünleri sırasıyla burada paylaşıp fikir vermek istedim.

yaz makyaj çantam

1- Güneş kremi yaz-kış fark etmeksizin makyajımdan önceki ilk adımım. Tatilde yanıma aldığım 2 adet deneme boy Avene renkli mineral güneş koruyucuyu görüyorsunuz ancak günlük olarak Missha All Around Safe Block Essence Sun SPF45 kimyasal filtreli güneş kremini kullanıyorum bir süredir.

2- Göz kapağımı matlaştırması ve hafif ve doğal bir renk vermesi amacıyla Maybelline Color Tattoo 24HR krem farlardan Creme de Rose'u kullanıyorum. Hafif pembe-leylak arası rengiyle az da olsa renk veriyor, parmakla uygulaması çok pratik ve zaman dostu.

3- Günlük makyajımda kahverengi göz kalemi ile alt kirpik diplerimi belirginleştirmek gözlerimi daha büyük gösteriyor. Essence Kajal Pencil 08 Teddy göz kaleminin yapısını pek sevmesem de rengi güzel, bitene kadar kullanıp sanırım tekrar almayacağım.

4- 28 (sayılır) yaşımda ilk kez kahverengi maskara deniyorum ve bu zamana kadar nerelerdeymiş diyorum. Siyah maskara bambaşka olsa da günlük kullanım için kahverengi maskaranın verdiği o doğal ama hacimli kirpik görünümüne bayıldım. Bakışları da yumuşattığı kesin. Loreal Paris Paradise Extatic Vanilya Kokulu Kahverengi Maskara konusunda birkaç lafım olacak ama onu inceleme yazısına saklıyorum.

5- Göz makyajı bittikten sonra geçelim cilde. Maybelline Affinitone benim bir süredir severek kullandığım fondötenim. Ben en güzel uygulamayı sık kıllı düz fondöten fırçası ile elde ettim. Az miktarda ürünü yüzüme sürerek fırça ile dağıttığımda yok denecek kadar az oluyor, çoğu sivilce izim kapanmıyor bile (artırmak mümkün tabii ki). Bu kadarı bana yetiyor, yaz sıcağında bile ağırlık yapmıyor. Tatilde ise akşamları birkaç sivilce lekemin üzerine pıt pıt kapatıcı şeklinde uyguladım, gayet de oldu. Ama yağlı ciltliler sevmez.

6- Sıra geldi makyajımın baş tacı Loreal Cherie on The Cake'e 👑 Aldığımdan beri çok severek kullanıyorum, yaza çok yakıştırıyorum ve muhtemelen bitene kadar başka bir allık&bronzer ikilisine ihtiyaç duymayacağım bile.

7- Kaşlarım için Maybelline Brow Precise Fiber Filler Kaş Maskarası Dark Blonde rengi olmazsa olmazım. Hem sabitliyor, hem daha gür gösteriyor.

8- Dudaklarım çok kuru olduğundan mutlaka her rujun altına hafif bir lip balm uyguluyorum. Aldığımdan beri NYX #thisiseverything Lip Loving Balm, makyaj çantamın demirbaşlarından. Yapısını, rengini, ambalajını çok çok seviyorum.

9- Kapanışı ruj ile yaparken bu noktada iki seçenek bıraktım. Genelde hafta içi günlük makyajımda her rujuma uyan joker dudak kalemim Flormar 229 numara ile dudaklarımı çerçeveliyor, sonrasında rujumu sürüyorum. Yazları tercihim daha açık ve daha parlak bitişli renkler oluyor; Yves Rocher Grand Rouge 71 Rose Poudre gibi mesela. Tatilden hemen önce aldığım The Balm Plump Your Pocker Lip Gloss Elaborate ise tam bir yaz ürünü (yazısı gelecek)! Hafta içi iş yerinde daha kalıcı rujlar tercih ettiğimden elim gitmese de hafta sonları ve tatillerde severek kullanıyorum. Bu yaz kahverengi maskara ile daha doğal gözüken gözlere hafif parlak, kızarık renkli glossları çook yakıştırıyorum 💓

yaz makyajı

Benim yaz makyaj rutinim ve makyaj çantamdaki ürünler bunlar. Üzerinden bir makyaj sabitleme spreyi ya da nemlendirici sprey ile geçerek son dokunuşu yapıyorum 💦 H&M'den aldığım şeffaf seyahat makyaj çantası da günlük makyaj ürünlerimi bir arada tutmak için hayli pratik oluyor. Ürünlerden merak ettikleriniz varsa yorumlarda buluşalım!

🌸Beni instagramdan takip etmek için: @fulinblog

Sevgiler ♥

10 yorum:

  1. Bronzer allık ve rujun rengi ne güzel!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederimm, ben de çok seviyorum ♥

      Sil
  2. Ooo okumayı en sevdiğim yazılardan biri gelmiş!!! L'Oréal kahverengi maskara yazını heyecanla bekliyorum; bir sonraki indirimde muhtemelen dayanmayıp alacağım zira kahverengi maskara çook severim! Avene Mineral koruyucu ile ilgili deneyimini de merak ediyorum. Cildim güneş kremleri yüzünden çok yağlanıyor bu ara, hafif renkli bir koruyucuyla bu sorunu çözeyim istiyorum, uygun olur mu Avene sence? Maybelline Affinitone da aklımda ama elimde bir sürü fondöten varken, yazın bu sıcaklarda da yeni fondü almak istemiyorum... beki sonbaharda bir düşünebilirim. Çok tatlı yazı için teşekkürler, çok öpücükler!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başak Hanım'cım kahverengi maskara benim de favorim şu aralar ♥ Avene mineral koruyucuyu ben de çok merak ediyorum ama içeriğinde komedojenik bir madde olduğundan elim gitmedi bir türlü, denersem fikirlerimi mutlaka paylaşacağım. Maybelline Affinitone yaz aylarında bile bana fazla gelmiyor, bence çok hafif ve başarılı bir fondöten, onu öneririm ama :) Tatlı yorumlarınız için ben teşekkür ederim, çok öpüyorum!

      Sil
  3. çok güzel basic bir çanta olmuş.. ortak ürünlerimiz de var merak ettiklerim de..

    YanıtlaSil
  4. Yves rujun rengine baktımda ne kadan güzelmiş üyle nefis !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rengi ve yapısı yaz için ideal, denk gelirsen bir bak kokoşcum :)

      Sil
  5. Loreal maybelline hayvanlar üzerinde test yapıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biliyorum tabii ki. Maalesef ben kozmetik ve cilt bakımında cruelty free ürünlere tamamen geçemedim, ihtiyacım olmayan ürünler almadığım için de bir nebze içimi rahatlatıyorum ama umarım bu markalar hayvanlar üzerinde test yapmayı bırakır ya da ben tamamen cf ürünlere geçerim :)

      Sil

Instagram