2020 Nisan Ayında Okuduğum Kitaplar 📚


Mart Ayında Okuduğum Kitaplar yazısından sonra Nisan ayının da dökümünü çıkarıp açığı kapatmış olacağım :)


Eleanor Oliphant Gayet İyi

Eleanor Oliphant 30 yaşında, yıllardır evden işe, işten eve gelip giden, gerekmedikçe insanlarla diyalog kurmayan, hayatındaki rutin ve kurallara sıkı sıkıya bağlı, iş arkadaşları tarafından ucube olarak görülen fakat bunu önemsemeyen yalnız bir kadın. Hayatını tek başına idame ettirmekten ve kimseye ihtiyaç duymamaktan gurur duyuyor. Onun deyişiyle, onun bulmacasında eksik parça yok. 

Sevgili Başak Hanım'cığımın (@basakinsecimleri) hikayelerinde görüp aldığım bu kitapta, arka plandaki trajik olaylara rağmen esprili bir dille yazılmış Eleanor'un hikayesini kendi ağzından okumak çok keyifliydi. Ayrıca her şeyiyle kusursuz bir erkek karakter yerine Raymond gibi mükemmellikten uzak, sıradan bir karakter de çok gerçekçi olmuş. Eleanor'un kendi hayatındaki boşluğun farkına vardığı, "kimse böyle yaşamamalı" dediği kısımlar yürek burkucuydu. Kendini hiçbir iyi niyetli davranışa layık görmemesi ve karşısındaki kişiden bu davranışları gördüğünde içinde yaşadığı şaşkınlık ve küçük mutluluklarsa çok naifti. 

Başlarda durgun gitse de kısa süre sonra beni içine aldı ve Ealeanor'u tanıdıkça, kitabın çoğu yerinde hikayenin içine atlayıp Eleanor'a sıkı sıkı sarılmak istedim. Filminin çekileceğine dair haberler okudum, güzel bir şeyler gelir diye düşünüyorum.

gail honeyman


Roma Ben Geldim!

Çiçek, yaşadığı kalp kırıklığı ve aile baskısı sebebiyle Türkiye'deki ailesini ve arkadaşlarını geride bırakıp ani bir kararla Roma'ya kaçar. Türkiye'deki kurumsal işinden sonra Roma'nın tanınmış büyük bir restoranında garson olarak işe başlayan Çiçek, hayatına sıfırdan başlamaya kararlıyken yakışıklı bir o kadar da aksi patronu Dom'a aşık olmasıyla planları değişir.

Birkaç güzel yorum ve Roma bana bu kitabı aldırttı... Çok bir beklentide değildim ama öncesinde üst üste iki güzel roman bitirince çook basit geldi. Konu olarak zaten klişe - Türk kızı kalp kırıklığıyla yeni bir başlangıç için İtalya'ya gidiyor ve ne hikmetse ayağının tozuyla karşısına her yönüyle mükemmel bir İtalyan erkeği çıkıyor. Dili hayli basit ve kolay okunabilir olsa da esprili bir dil yakalamak amacıyla sık sık Flash TV, Nihat Doğan gibi günümüz dünyasına yapılan atıflar, Çiçek'in yakın arkadaşı Merve ile "kanka" "yıkılıyor!!" tarzı diyalogları bana biraz itici geldi. Yani bu lafları günlük hayatta çoğumuz kullanıyoruz belki ama kitapta bu kadar gündelik dille yazılmış diyaloglar biraz avam duruyor benim fikrimce. Yazarın ilk romanı olmasına karşın bende yenilerini takip etme isteği oluşturmadı ne yazık ki.

Ayrıca değinmeden geçemeyeceğim; Çiçek aşırı abartılı tepkileri, saçma sapan tripleriyle okuduğum en itici kadın karakterler sıralamasında zirveye oynayacak bir karakterdi. Kitabı üç günde bitirmemi sağlayan şeyler Roma, Dom (hihi) ve kolay okunabilir olmasıydı. Elinize geçerse tatillerde kafa dağıtmalık okuyabilirsiniz ama satın almak için önerebileceğim daha iyi vakit geçirmelik kitaplar var.

pınar gencal


Sır Tutabilir Misin?

Büyük bir şirkette Pazarlama Asistanı olarak çalışan Emma, bir uçak yolculuğu sırasında uçağın türbülansa girmesiyle öleceğini zannederek yan tarafında oturan yabancıya hayatındaki tüm sırlarını bir bir anlatır. Her şey normale döndüğünde Emma bu boşboğazlığı için biraz pişman olsa da hayatı boyunca bir daha görmeyeceği bir yabancının tüm sırlarını bilmesinde çok da korkulacak bir durum görmez. Ertesi gün işe gittiğinde şirketin başındaki isim Jack Harper'ın şirketi ziyarete geldiğini öğrenir. Evet, beklenildiği üzere uçaktaki yabancı patronu Jack Harper'dır ve nefret ettiği iş arkadaşının çiçeğini portakal suyu ile suladığı, erkek arkadaşına kilosunu hakkında yalan söylediği gibi tüm utanç verici sırlarının hepsini biliyordur.

Chick-lit tarzının kraliçesi Sophie Kinsella ile nasıl bu kadar geç tanıştım bilmiyorum ama diğer kitaplarını (Alışverişkolik serisi hariç, onun filmini izlemiştim) sipariş etmek için sabırsızlanıyorum! Eğlenceli bir kalemi olduğunu biliyordum fakat kitabın çoğu yerinde sesli güleceğimi düşünmemiştim. Hiç bitmesin isterdim ama elimden bırakamayınca hemen bitiverdi :(

Emma adeta içimizden biri gibi, hem çok sıradan hem de çok şapşik bir karakterdi, çok sevdim ve çok güldüm. Jack Harper ise favori erkek karakterler listeme üst sıralardan giriş yaptı (kalpkalp) :) Aralarındaki ilişki, diyalogları çok tatlıydı, favori ikilililerimden oldular. Olaylara, karakterlere fazla kafa yormadan, akıcı ve eğlenceli bir kitap okumak istiyorsanız bu kitap kesinlikle doğru seçim. Corona günlerinde üniformam olan pijamalarım, çayım, atıştırmalıklarım ve Kinsella'm müthiş keyifli bir takım oldular.

Kitabı okuduktan sonra koşa koşa filmini izlemeyi düşünüyordum ama hayalimdeki Jack ve Emma bu değildi (nerede o eski Jim Sturgess'ler, Anne Hathaway'ler...). Üzgünüm, bu şartlar altında pas geçeceğim.

sophie kinsella


Aşk

Elif Şafak'tan pek haz etmemem sebebiyle seneler önce arkadaşımın hediye ettiği bu kitap, yıllardır kitaplığımdan pembe pembe bana bakıyordu. Corona günlerinde hazır en sevdiğim şekilde bol bol boş vaktim varken kitaplığımdaki okumayı ertelediğim kitaplara yöneldim ve biraz gönülsüzce Aşk romanına başladım. 

Kitap Ella ve Aşk Şeriatı'nın yazarı Aziz ile günümüzde ilerlerken, Aşk Şeriatı satırlarında 1200'lü yıllara gidip Mevlana ve Şems-i Tebrizi'nin arasındaki dostluğu, can yoldaşlığını ya da adı her ne ise o etkileyici bağı okuyoruz. Mevlana ya da Şems ile ilgili daha önce özel olarak bir araştırma yapmışlığım, okumuşluğum yok. Belki de o yüzden hikayeleri beni çok etkiledi. Kitap benim için tamamen Mevlana ve Şems'in kitabıydı. Öyle ki başlarında günümüzde geçen bölümleri daha bir ilgiyle okuyup diğer kısımlarda sıkılırken, ilerledikçe Ella'nın bölümlerini atlamamak için kendimi zor tuttum.

Elif Şafak'a bakış açım değişmedi ama önyargıyla başladığım bir kitabı etkilenerek kapattığım için memnunum. İleride bir başka Elif Şafak kitabıyla yollarımız kesişir mi göreceğiz. 

elif şafak

Nisan ayında okuduğum kitaplar bunlardı. İçlerinde okuma listenizde olan kitaplar var mı?

2 yorum:

  1. bir tek Aşk'ı okudum .. sophie kinsella'yı severim ama bu kitabı duymamıştım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Sophie Kinsella ile yeni tanıştım ama bu kitabı çok sevdim! Öneririm :)

      Sil

Instagram