2020 Ocak Ayında Okuduğum Kitaplar 📚

gülseren budayıcıoğlu

Son aylarda kitap okumaya daha çok vakit yaratmaya çabalıyorum ve birçok güzel kitap bitirdim. Bu sene de okuduğum kitapları her ay #fulinbooks serisi altında paylaşmak niyetindeyim. Serinin ilk yazısında Ocak ayında neler okumuşum bakalım!

Hayata Dön

5 kitabı bulunan psikiyatrist Gülseren Budayıcıoğlu'nun Hayata Dön ve Kral Kaybederse kitaplarını 2019 Aralık ve 2020 Ocak başlarında arka arkaya okudum ve ikisi de çok beklentisiz başlayıp ilgiyle okuduğum kitaplar oldular.

İstanbullu Gelin dizisinin esinlendiği kitap olan Hayata Dön'de Gülseren Hanım'ın hastalarından Ala'nın yaşadıkları çok sarsıcıydı. İlk geldiğinde yüzüne bakılamayan, kapalı bir kutu olan Ala'nın, her seansta Gülseren Hanım'ın anlattığı hikayelerle yavaş yavaş açılması, kitabın sonuna kadar katettiği yol, değişimi çok etkileyiciydi. Ala geçmişini anlatmaya başladıkça kitabı elimden bırakamadım ve bunların gerçekten yaşandığını bilmek beni çok daha fazla etkiledi.

Puanım: 8/10

Kral Kaybederse

Hayata Dön'ün ardından başladığım Kral Kaybederse, ilk kitabın güzelliğinin de etkisiyle yarısına kadar biraz sıkıldığım bir kitaptı fakat seneler geçip kader ağlarını örmeye başlayınca (başka nasıl denir bilemedim??) kitap çok güzelleşti ve başlarda itici bulduğum, kızdığım Kenan Baran'a ben de okuyan herkes gibi şefkat duydum, üzüldüm. Kitabı bitirdiğimde Hayata Dön mü Kral Kaybederse mi daha güzeldi diye düşünürken buldum kendimi.

Edebi bir beklentiyle okunacak kitaplar değil; çok sade bir dille, herkesin anlayacağı şekilde yazılmış ve herkesin kendi hayatından bir şeyler bulabileceğini düşünüyorum. Yalnız değinmeden geçemeyeceğim; kitaplarda Gülseren Budayıcıoğlu'nun kendini, ailesini daha objektif anlatmasını ya da hiç anlatmamasını tercih ederdim. Her bölümde kendini ve ailesini farkında olmadan (öyle umuyorum) övdüğü kısımları gereksiz ve biraz itici buldum. Kitapla ilgili eleştirebileceğim tek nokta bu olabilir.

Gülseren Budayıcıoğlu'nun kitaplarından Hayata Dön ve Camdaki Kız diziye uyarlandı (diziler sadece kitaplardan esinlenmiş sanırım, çok benzemiyormuş). Bu kitap da her an bir diziye/filme uyarlanmaya müsait, o yüzden okumak için elinizi çabuk tutun derim :)

Puanım: 8/10

gülseren budayıcıoğlu

Sen Değişirsen Her Şey Değişir

Ocak ayında Başak Sayan'ın yeni çıkardığı Sen Değişirsen Her Şey Değişir kitabını bitirdim. İlk romanı olan Bağlanma Korkusu, kendisiyle tanıştığım ilk kitaptı ve blogda da yazmıştım.

Sen Değişirsen Her Şey Değişir, Başak Sayan'ın Instagram'da başlattığı 21 günlük meditasyon serileri sırasında çok kısa bir sürede yazdığı kitap olduğu için biraz önyargım vardı ancak otobiyografi/kişisel gelişim arasındaki bu kitabı sevdim. İlk bölümünde kendi hayatını, meditasyonla nasıl tanıştığını, kendinde keşfettiği kök inançları ve artan farkındalığıyla kendi yaşamındaki dönüşümleri sade ve akıcı bir dille anlatmış. Geri kalanında ise yaratım meditasyonunun altını dolduran bilimsel keşifleri herkesin anlayabileceği şekilde yazmış. Kitapta altını çizdiğim ve beni araştırmaya iten pek çok kısım oldu. Başak Sayan ve kitaplarıyla ilgili önyargılarım da biraz kırıldı. Konu ilgisini çekenler için Sen Değişirsen Her Şey Değişir tavsiye edeceğim, kısa sürede bitirilebilecek keyifli ve öğretici bir kitap diyebilirim.

Puanım 7/10

başak sayan


Ocak ayında okuduğum kitaplar bunlardı, Şubat ayında okuduklarımı paylaşmak için sabırsızlanıyorum! Bu arada isim bulma konusunda berbat olduğum için bu seri hakkında başka isim önerilerine açığım. Hatta bu aralar ciddi ciddi bloğumun da ismini değiştirmeyi düşünüyorum (hit kaybı vs. riskleri var maalesef) 🙈 Bu mini çılgınlıklarla ilgili fikirlerinizi aşağıya beklerim!

6 yorum:

  1. Hepsi çok sık gördüğüm ve merak ettiğim kitaplar. Yorumların için teşekkürler canım 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğun için ben teşekkür ederiim 😊

      Sil
  2. Sık duyduğum eserler özellikle "Sen değişirsen herşey değişir" i baya merak ediyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklediğimden daha iyi bir kitaptı, bu tarz konulara ilgiliysen sevebilirsin :)

      Sil
  3. Normalde hiç okumam bu tarz derdim ama 2020 yılıyla birlikte bu kitaplardan kafayı kaldirmadm gitti. Bende bu ay alacağım. Okumuş birilerinin yorumunu okumak kitabı almadan önce fikir sahibi olmak açısından şahane okuyor diyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de üçüne beklentisiz başladım ama hepsini de beğendim, zaman içinde fikirlerimiz değişiyor sanırım :)

      Sil

Instagram