Favori Yılbaşı Filmlerim 🎄


Herkese merhaba!

Soğuk havalarda evde film izlemek en sevdiğim aktivitelerin başında gelir. 8-6 çalışan biri olarak bu keyif maalesef yalnızca pazar günleriyle sınırlı kalıyor. Gönül istiyor lapa lapa kar yağsın, işe gidemeyelim evde MECBURİYETTEN rahata bağlayıp güzel bir film izleyelim. Zaten yaz çocuğu olarak kışın tek sevdiğim yanlarından biri bu ihtimal, biri de tabii ki Aralık ayında gelen yılbaşı ruhu!

Henüz kar bile yağmadı ama yılbaşı ruhunu biraz daha içimizde hissetmek, o havaya girmek için bugün benim izlediğim, sevdiğim soğuk havalı, yılbaşı temalı filmlerden bir liste yaptım. O zaman sizi aşağıya alalım.

-Filmleri rastgele sıraladım, herhangi bir düzen yoktur-

1- The Holiday (2006)

The Holiday favori kış filmlerimden biri! Bir yandan güneşiyle, rüzgarıyla pırıl pırıl Los Angeles göz kırpsa da Londra'da karlar arasındaki kır evi muazzam! Tabii ki Jude Law da 💘

yılbaşı temalı film

2- It's a Wonderful Life (1946)

How I Met Your Mother izleyenler bilir, Ted'in Aralık ayında motivasyon amacıyla sinemada izlediği filmdir It's A Wonderful Life. Siyah-beyaz filmlere başta hep sıkılacağımı düşünerek başlasam da konusuyla, sıcak atmosferiyle içimi ısıtmıştı. Konusundan bahsetmeden geçmeyeceğim; intihar etmek için köprüde olan işadamı George Bailey'ye bir melek yardım etmek istiyor ve ona hiç doğmamış olsaydı, tanıdığı tüm insanların ne şekilde hayat süreceğini gösteriyor...

yılbaşı temalı filmler

3- Serendipity (2001)

Serendipity'nin kelime anlamı şans eseri değerli bir şeyi keşfetme yeteneğiymiş. Çok güzel değil mi :) Film de böyle güzel tesadüflerle birbirlerini bulan iki kişiyi anlatıyor. Sevdiğim şeyler 😊


4- The Nightmare Before Christmas (1993)

Tim Burton'ın ilk işlerinden bir stop-motion klasiği. İzlemek için tam zamanı olduğunu düşünüyorum ve Sally's Song'u şuraya bırakıyorum.


5- New Year's Eve (2011)

Yeni yıl gecesi, New York, bol ünlü içeren bir kadro. Diğer filmlerin yanında konu olarak en zayıfı diyebilirim ama bu saydığım üçlü sayesinde kendini izlettiriyor.


6- Love Actually (2003)

Bu filmsiz bu liste olmazdı. İçerisinde güldüren, hüzünlendiren bir çok aşk hikayesi ve şirin bir başbakan (Hugh Grant) bulunduran bu filmi izlemek için yine en doğru zaman!


7- Edward Scissorhands (1990)

Yine bir Tim Burton filmi ancak bu Johnny Depp'li olanlardan! "Neden her Noel akşamında kar yağar büyükanne?" sorusuyla birlikte Edward'ın hikayesini izlemeye başlıyoruz. Yalnız bu film "feel good movies" den ziyade tatlı ama hüzünlü bir film 😔

johnny depp, tim burton


8- While You Were Sleeping (1995)

Listede en son izlediğim film buydu. 90'ların sevimli romantik komedilerini ve o sıcak atmosferini sevenler, bu filmi yüzünüzde gülümsemeyle bitireceksiniz.

sandra bullock

9- Bridget Jones's Diary (2001)

Bridget Jones'u pek çoğunuz duymuşsunuzdur. Kitabı da olan bu şirin filmde yine Love Actually'de izlediğimiz 1 adet Hugh Grant ve 1 adet Colin Firth bulunmakta. Colin Firth'ün canlandırdığı Marc Darcy karakteri, yazarın Jane Austen'ın Aşk ve Gurur kitabındaki Mr. Darcy karakterine hayranlığından ismini almış. Tesadüf ki 1995 yapımı Pride and Prejudice mini dizisinde Mr. Darcy rolünü yine Colin Firth oynamıştır.

colin firth

10- Friends Episode 10 (1994-2004)

Son maddeyi Friends severler ve başlamayı düşünenler için ekledim. Friends'in her sezonunun 10. bölümü Christmas bölümü olarak geçiyor. Benim gibi birçok kere baştan sona izleyip hala özleyenler varsa bu bölümleri açıp hem hasret giderebilir hem de yılbaşı ruhundan uzaklaşmamış olabilirsiniz! Bu arada favori Christmas bölümünüzü aşağıya mutlaka yazın 😊

friends

Benim favori yılbaşı filmlerim bu şekilde. Peki sizin favoriniz hangisi?

Herkese şimdiden süper bir yıl diliyorum!

Fulya.

instagram: @fullinblog

1 yorum:

  1. Love Actually en en en çok sevdiğim filmlerden biridir (Hugh Grant büyük etken tabii!). Friends deyince de burnumun direği sızlar. Türkiye'de hiç izlemeyip, Kanada'da geçirdiğim 6 ayda bütün sezonlarını bitirmiştim. Bana o günleri hatırlattığı için de ayrı severim. Şu 10. bölümleri toplayıp üst üste izleyesim geldi :))) Diğer filmleri de not edeyim, hafta sonları bir kısmını izleyeyim istiyorum. Sanırım Edward Scissorhands ve It's a Wonderful Life ile başlayacağım ^_^ Çok sevgiler Fulya'cım!!!

    YanıtlaSil

Instagram